طرز تهیه چای سبز
 
خانه هنر سپندار
بانوی پارسی هرکجا هستی خدا به همراهت.
 
 
پنج شنبه 21 / 2 / 1391برچسب:چای,سبز,نکته,بهار,نارنج,آب,سلامتی, :: 12:54 ::  نويسنده : سپندار

 

سلام امروز طرز تهیه چای سبز به روش سپندار رو داریم

مواد لازم:

ا عدد لیوان مخصوص چای سبز

1 عدد پارچ متوسط

4 ق.غ مخلوط چای سبز+بهارنارنج خشک شده (نسبتشون رو پایین تر توضیح دادم)

 لیموترش خشک شده به مقدار دلخواه (برای 1 لیوان 2برش طولی خوبه)

ـــــــــــ نسبت چای به بهارنارنج: من برای هر 4ق.غ پُر چای سبز - 1ق.غ معمولی بهارنارنج میریزم

ازین لیوانا بردارید.

تا جایی که جا داره چای/بهار میریزم(البته یکم سرخالی-چون موقع دم شدن حجیم میشه)

آب جوش اضافه میکنم . بهش وقت میدم 5 دقیقه دم بکشه

بعدش میریزم تو پارچ < و > 2باره این کارو تکرار میکنم تا پارچ پُر بشه(برای من حدود 4لیوان میشه)

یه وقت اون چای رو دور نریزید رو همون آب جوش جدید اضافه کنید

میذارم کنار پنجره تا دماش معمولی بشه و بعد تو یخچال تا حسابی خنک بشه 

 به رنگش نگاه نکنید چون تو لیوان آبی رنگ ریختم اینطوری شده

و به چند مدل میشه نوشیدش:

1/خالی 2/با قند 3/با یک ق.م عسل 4/با یک ق.م شکر 5/برای همشون میتونی لیموترش رو بذاری

نکته ها:

1.اگه دوست داری خیلی تلخ بشه میتونی بهار نارنجو بیشتر بریزی

2.میتونی موقع دم شدن لیموترش هم بریزی تا با هم دم بشن

3.میتونی بعد دم شدن همونطور گرم بنوشی

4.من تا یک هفته تو یخچال نگه میدارمش(البته اگه تو همون 2روز اول میل نکنم)

5. من یا تلخ میخورم /یا/ 1ق.غ عسل میریزم تو پارچ تا قشنگ حل بشه و بعد میزارم یخچال

6.میتونی بریزی تو قالب یخ و بذاری فریز بشه و بندازی تو لیوان های دیگه چای سبز

7.میتونی موقع دم شدن میوه های خشک شده های که کمی ترش مزه باشن رو بریزی

8.کلا خیلی کار میتونی انجام بدی میهمان عزیز -فقط اگه مورد جدیدی داشتی به من هم لطفی کنید و بگید تا اضافه کنم.باسپاس فراوان از شما.

تجربه ی دوستان :

تجربه ی الناز عزیز : من چایی رو با مخلفات میریزم فلاسک10 دقیقه بعد مینوشم.رنگش شفافه و کدر نمیشه.با تشکر


نظرات شما عزیزان:

الناز
ساعت16:09---2 خرداد 1391
من چایی رو با مخلفات میریزم فلاسک10 دقیقه بعد مینوشم.رنگش شفافه و کدر نمیشه.با تشکر
پاسخ:الناز جان خیلی متشکرم که تجربه تون رو در اختیار من و دیگر دوستان قرار دادید من حتما امتحان میکنم. دوستدار شما سپندار


نیما
ساعت14:32---21 ارديبهشت 1391
سلام دوست عزیز


از وبلاگت دیدن کردم،جالب و مفید بود


امیدوارم موفق باشی.


خوشحال میشم به ما هم سر بزنی


zeytoondl.com
پاسخ:سلام نیما عزیز با سپاس فراوان از شما چشم حتما از سایتتون دیدن میکنم . موفق باشید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


-سلاملکم ــــــــــــــــــــ به خونه من خوش آمدی هر چی که مربوط به هنر توی یه خونه هست رو اینجا میگم یه سری از کارها #مربوط به خودم# هست که #با ذکر منبع# کپی کنید. باقیش هم از نت جمع آوری کردم که نوش جون وب تون. ---- اگه عکسی پخش نشد راست کلیک گزینه show pictureرو بزنید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینکـــــــــ هوشمند
  ابتدا من رو با عنوان ـــــــــــ خانــه هنـر سپنـــدار
و آدرس sepandaar.loxblog.com لینک کنید بعدش مشخصات لینک خودتونو  در زیر بنویسید . دیگه باقیش خودکار انجام میشه.نگران نباشید.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 125
بازدید کل : 11756
تعداد مطالب : 185
تعداد نظرات : 82
تعداد آنلاین : 1